A fordulók feladatai közül a kiscserkészek a feladatlap első és második, a cserkész korosztályú őrsök az első, második és harmadik, a kósza (felfedező) korosztályú őrsök a feladatlap összes (négy) feladatát kell megoldják!

Első forduló feladatai

1. feladat

A Kárpát-medencében több magyar cserkészszövetség létezik. Ezeken belül őrsök százai alkotják a cserkészközösségünket. Itt az ideje, hogy a többiek is tudomást szerezzenek rólatok! Ezért készíts egy maximum 3 perces kisfilmet, amelyben bemutatod őrsöd jellegzetességeit (őrsi név, induló, csatakiáltás, zászló, az őrstagok nevei). Valamilyen formában köszöntsd a többi őrsöt.

2. feladat

Készíts egy karácsonyi tematikájú képet régi jelmezekkel. A népnyelv csak úgy nevezi: Betlehemezés. Igényes jelmezben legyetek és jelenjen meg benne minél több szereplő egy hagyományos betlehemezésből. Az egészet egy képpel dokumentáljátok.

3. feladat

A cserkészet szimbóluma világszerte az Anjou francia család címeréből ered, amely az iránytűk és tájolók díszítő eleme lett az elmúlt századokban. A cserkészszövetségeket az Anjou liliom formája ihlette saját jelképeik kialakításában. A motívum számos helyen előfordul környezetünkben is. Készítsetek szelfiket minél több liliom ábrázolással és írjátok meg a képekhez, hogy hol és mikor készültek. Egy jelkép csak egyszer legyen lefotózva. Ebben a feladatban az összes Kárpát-medencei őrssel mérettetitek meg magatokat. Úgyhogy szorítsátok meg jól a cserkésznyakkendőtöket!

4. feladat

Találjatok egy őrsi szimbólumot, ami titeket jellemez. Ez egy tartós, ésszerű, látható, igényesen kivitelezett jelkép legyen, amelyet az egyenruhára rögzítve viselhettek. Csináljatok két képet az elkészítéséről és egyet a viseléséről. Legyen rajtatok a döntő(kö)n. Utaljon az őrsi névre! Az értékelésnél sok szempont mellett figyelembe vesszük, hogy mennyire tudjátok hosszútávon viselni.

Második forduló feladatai

1. feladat

Mutasd be a csapatodat kreatívan. Szerepeljenek benne a beazonosításotok adatai (szövetség, szám, név, település ahol működik) és tartózkodási helyetek (település ahol működik). Ezen felül legyen benne a csapat életkora, összetétele (korosztályok, rajotok ha van és létszám). Illetve a legfontosabb, az hogy mire vagytok a legbüszkébbek a csapatotokban? Szóljon ezen felül az őrsötökről is, hogy mikor vettetek részt csapattáborban.

2. feladat

Keressetek a településeteken egy mesterembert (pl: kovács, szövőnéni, pék, bicikliszerelő, stb…) menjetek el hozzá, ismerkedjetek meg a munkájával, próbáljátok ki (ha lehetséges). Készítetek közös fotót a mesterrel, és foglaljátok össze néhány (minimum 10) mondatban ki ő, mit csinál, hogyan lehet elérni (boltja, honlapja van-e, ahol termékeit árusítja). Készítsetek listát arról, hogy miket csinál és hogy azokat hol lehet felhasználni (háztartásban, táborban, …).

3. feladat

Tegyetek meg őrsi átlagban X lépést naponta egy héten át. Az X értékét ti határozzátok meg. Először készítsetek megvalósítási tervet, számoljátok ki, hogy kb. mennyit tehettek meg jelenleg (naponta, átlagosan). Következő lépésként tűzzetek ki egy nagyobb célt magatok elé, vagyis egyértelműen határozzátok meg az X értékét, ezt szerepeltessétek is a feladat dokumentumában legelöl! Okostelefonotok segítségével (lépésszámláló alkalmazással) igazoljátok (pl. képernyőmentések) és összegezzétek az egyéni eredményeket egy táblázatba. A megtett útvonalakról készítsetek egy őrsi térképet. Végül néhány szóban értékeljétek a feladatot.

4. feladat

Alkossatok természetes anyagokból tisztítószert. Írjátok le a receptet. Tüntessétek fel a dobozon, hogy mire való a részletes használati utasítással együtt. Készítsetek fotódokumentációt a folyamatról és a termékről. Szelfit is mellékeljetek, melyen rajta vagytok a tisztítószerrel együtt. Legyetek kreatívak!

Harmadik forduló feladatai

1. feladat

Mutassátok be a településeteket egy térkép és ennek melléklete segítségével. A térképet A3-as formátumban, a mellékletet képekkel/ábrákkal megjelenítve, papír/karton alapon jelenítsétek meg. Minimum 5 maximum 10 látványosságot foglaljatok bele. Tüntessétek fel az őrs kedvenc helyét is! Mellékeljetek 5 db. fényképet a munkamenetről, amelyeken látható az is, hogy az őrs egésze dolgozott a feladaton.

2. feladat

Készítsetek „tutorialt” (oktató videót) egy farsangi étel elkészítéséről. Mivel videótok alapján „megsüthető”, „megfőzhető” kell legyen az ennivaló, ezért figyeljetek a bemutatás részletességére. A videó hossza minimum 1 maximum 3 perces legyen. Mellékeljetek fényképeket a munkamenetről vagy úgy állítsátok össze a videót, hogy látható legyen az,hogy az őrs egésze dolgozott a feladaton.

3. feladat

Meg kell tervezzetek egy olyan útvonalat, ahol a legtöbb jótettet hajthatjátok végre (legkevesebb 4 jótettet kell megvalósítanotok, ebben az esetben is lehet maximális pontszámot kapni). A jótetteket meg is kell valósítani, tehát nem jótett ötleteket, hanem megvalósított egyszerű tetteket várunk. Próbáljatok valóban segíteni, illetve hasznosak lenni, ne hagyjátok utolsó percre, mert akkor már érződik a kényszeresség. Kérünk tőletek képes-írásos beszámolót az útvonalról és a jótettek kivitelezéséről.

4. feladat

A negyedik feladatotok bemutatni a régi és új kor közötti hasonlóságot és különbséget, mindezt a következőképpen:

Hátralévő idő a harmadik forduló végéig: